6.6.2013

4. Kesäpipa

4.6. tämän aloitin. Loin silmukat ja peräti yhden puikollisen neuloinkin :) Eilen oli matkakäsityönä, ehdin pari kerrosta tehdä autossa ootellessani. Malli on tämä, jota olen tehnyt aiemminkin useasti. Lankana turkoosi Safran. Jotenkin olen tänä kesänä ollut ylirakastunut turkoosiin, vaikkakin olen siitä pitkään pitänyt. Turkoosin mekonkin ostin. Tämä malli on myös ikisuosikkini, ekan kerran tein tällä mallilla kesäpipan vuonna 2008 ollessani Hollannissa au pairina. Silloin lankana jokin paikallinen valkoinen halpisakryyli. Oli myös ensimmäinen  pitsimalli, jota koskaan kokeilin. Myöhemmin ainakin mustasta Kotiväestä oon tehnyt - ja taisin tehdä valkoisestakin Kotiväestä. Kekkasin iltamyöhään, että tämänhän minä teen - tuosta ko. kerästä oli jo puikoilla alku Lehmus-huivista - joskus toukokuun puolella aloitettu - mutta päätin purkaa ja aloittaa tämän, Lehmus kun ei sitten iskenytkään kesätyönä - ehkä sitten syksymmällä jostakin ohuesta villalangasta talvihuiviksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti